суббота, 27 февраля 2016 г.

ГАЗ-24. Волга.


Культавы савецкі аўтамабіль свайго часу. Ен быў сімвалам сілы, набліжанасці да вярхам соцыума, сінонімам поспеху. На ім вазілі важных персон, яму давяралі змрочныя «гэбэшнікі», таксісты намотвалі на Волзе сотні тысяч кіламетраў, а мільены простых грамадзян жадаў «Волгу», седзячы за рулем «капеек» і Запарожцаў. Гісторыя гоначнай Дзинтары нетыповая: самым папулярным гоначным балідам буйной кальцавой серыі ў Саюзе сталі не верткія «жигуленки», а непаваротлівая і дарагая «баржа». І ўсе з-за таксістаў. ванне Dzintara Volga (Бурштынавая Волга) упершыню прагучала ў 1963 годзе, калі ў Рыжскім раене Межапарке ўпершыню прайшлі аднайменныя гонкі на ГАЗ-21 сярод таксістаў на іх рабочых машынах. Пазней яны пераселі на «двадцатьчетверки», з якімі да гэтага часу асацыюецца слова Дзинтара Цудоўная лясная траса Бикирниеки пад Рыгай — гэта наймагутнейшы цэнтр саюзнай аўтаспорту, дзе простыя таксісты ператвараліся ў гоншчыкаў, а таксапарк ў гоначныя каманды. Спачатку спаборнічалі прама на рабочых машынах ГАЗ-21, але потым пад трэкавыя баталіі сталі будаваць спецыяльныя Дзинтары на базе «дваццаць чацвертай». Рэцэпт просты: каркас, выпотрошенный інтэр'ер з гоначным «крэслам», падвеска больш жорсткія і пара дзясяткаў дадатковых коней пад капотам. Навошта механикам таксапаркаў разбірацца з прыладай Масквіча або Жыгулеў, калі ГАЗ-24 ім знаемы да апошняга шрубкі, а горы запчастак заўседы чакаюць свайго гадзіны на складзе?

Комментариев нет:

Отправить комментарий